Sidor

söndag 18 mars 2012

Veckorna i Mars fram till nu...

Hej!
Vi har inte synts på länge och jag har nog helt enkelt inte haft tid! Idag har jag en slödag och min kamera funkar typ igen! Det va någon fel på fokuspunkterna i kameran (vilket tydligen är ett vanligt fel på den modell jag har) Det kallades bakfokusering, det betyder att kamerans fokus punkter fokuserar längre bak än valt fokusområde. Vilket blev lite tokigt när jag skulle ta kort och ville ha fokus på ansiktet och det istället när jag kom hem och kollade på korten va fokus på öronen =) jag trodde det va fel på mig men efter lite googlande och support ringningar så fick jag reda på att jag inte alls va knäpp =) så jag besökte Japan photo i göteborg och en snäll kille där korrigerade kameran då det inte va så mycket fel att den behövdes skickas in utan att det kunde korrigeras i Kameran. Nackdelen är väll att jag måste göra det för varje objektiv, men kameran kom ihåg vilket som va vilket så det räckte med en gång för varje. USch vad mycket text, iallafall det som syns på bilderna är de senaste veckornas påhitt typ: Cykelköp, fick en i examenspresent som jag hämta ut nu (jag har faktiskt cyklat mellan vårgårda-alingsås 28,5 km på 1,28h ) Nöjd tjej =). Vi har även cyklat till noressund och tillbaka! Ingrid och jag har varit och gått i Nolhaga och tagit kort på sööta shetlansponnysar! Jag har lämnat in mina skor jag köpte för ett år sen för hällorna hade gått sönder och fick ett par sprillans nya istället TACK STADIUM =) Då passade jag på att köpa nya Neon rosa öronhängen och ett nytt objektiv till kameran då expert reade ut alla sina produkter i buktiken till halva priset och dom hade precis ett sådan objektiv som jag kollat på =) Så ny är jag med ett Sigma 17-50 -2,8 som låter ganska mycket när det fokuserar men som är precis vad jag vill ha! Man kan ha en bländare på 2,8 genom hela zoomomfånget prefekt till fina Vårbilder utomhus! iallafall var jag tvungen att prova det när vi gjorde iordning oss för att gå på fest hos Carlo i Göteborg där dela av Halmstadgänget befann, en lyckad kväll som gjorde att dagen efter bestog av nyttig frukost och hemmagjord kebab till Lunch/Middag!

Oj fy vad text inte min grej men som tur är kompenseras detta med bilder =)

Hörs snart igen!

I påsk blir det KALMAR (längtar)









 













// Jess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar