Sidor

måndag 1 juni 2009

Tillbaka i Kalmar och lite på ön



Hemtentan är över =D Jag är ledig har semester eller vad man vill kalla det =) jag gjorde min första jobbdag idag. Mycket spännande jag och bells började med att städa servicehus vi kom in i servicehuset på campingen och tyckte det luktade allmänt spunk. Vi städade toaletterna och handfat och speglar men det luktade fortfarande apa. Vi kom då att tänka på rännan mellan toaletterna och duscharn där allt duschvatten, hår, hudavlagringar, tvål rester etc hamnar/åker ner. Där var förmodligen inte städat på typ jätte länge. Så bella å jag kollade på varandra och började lyfta bort gallret å spola med vatten. Det var varmvatten i högtryckslangen så ångan som blev av snusket va juh ja mindre trevlig. Vi var otroligt duktiga och skurade alla duschgolv hela rännan som va totallt igentäppt och toagolven. Jag kan nog säga dett det var det äckligast jag gjort i hela mitt liv. Men nu är det bra rent där och luktar gott igen. Bella och jag är BÄST =D Jag åkte ner till sommarstugan en svänga sen på kvällen efter en runda med mamma på bland annat IKEA å net on net lager. Jag tog lite bilder, inga jätte bra jag har en dålig mobilkamer och min riktiga kamera var hemma. Så ni får stå ut =) Fint var det iallfall, mor mor och morfar bjöd sedan på sallad å bröd så vi satt där å myste. Riktigt fint =)
Nu ska jag iallfall sova är ledig,ledig imrn riktigt gutt =) Får se vad jag hittar på.

1 kommentar:

  1. rännan. BEEN THERE DONE THAT. usch jag vet preeeciiis vad du pratar om. =) tänk att städarna typ gör den där 1-2 ggr i veckan. tac fint o hej vad äckligt.
    puss på sig snart ses vi!!!=)

    SvaraRadera