Sidor

tisdag 27 januari 2009

Ge mig inspiration nu......


helst hade jag velat stoppa huvudet under täcket, är så otroligt inspirationslös, allt ja ser på ser omöjligt ut och sjukt jobbigt, skärpning Jessica !!!Fatta vår matte den är galet jobbig vem bryr sig om jag tar två svarta kulor ur säcken med 10 kulor eller om ja tar 8 vita ååååhhh. Och vad sannolikheten är att ja tar upp en vit istället för en svart yes =)
Ni ska få ett exempel hold on

7. En båtlast innehåller 24 konteinrar. Varje konteiner innehåller 36 låder. Enligt tulldeklarationen ska
varje låda innehålla 12 paket med skruvar. Antag att någon har bytt ut innehållet i 2 av alla dessa paket
med skruvar och dessa 2 paket kan ligga var som helst i lasten. En misstänksam tulltjänsteman bestämmer
sig för att plocka ut 3 paket ur lasten helt på måfå för kontroll. Hur stor är sannolikheten att tulltjänstemannen
träffar på minst 1 av paketen som innehåller något annat än skruvar?

typiskt i-lands problem right?
detta var då statistiken ni ska få ett såkallat ODE problem med, det ingår med i mattekursen.

5. Lös HBVPL ;
x y' + 2 y = 3 x - 1 HODEL
yH2L = 1 HBVL .

Logiskt eller hur =)

ha ha det som är roligast nu är väll att vi ska skriva uppsats i anatomi II och vi har beslutat att analysera ett bröstsimsarmtag, känns lite som min hemmaplan men inte ens detta kan jag hitta inspiration till HJÄLP MIG!!! åååh ja borde gå på gymmet ikväll med men kände inte för de tänkte spara mig te simningen imrn morron kl 06.00 heja heja. JAG SKA GÅ även om jag lär dö efter 1000 meter, simmar man 500 får man närvaro är de sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar